fredag 30 maj 2008


Jah, hör ni, nu är det nästan dags. I morgon bitti åker jag hemifrån. Under sista dagarna har jag varit lugn, orolig, glad, stressad, nervös, bestämd... och förväntningsful. Idag efter hade provpackad och fått allting in i kajaken blev jag lung för en lång stund, lite SKA det kännas i magen eller?:)
Ett stort tack redan nu för alla som har hjälp till. Att förbereda allt var också en resa.

Nu är det dags...:)

Päivä miinus yksi, kohta mennään. Huomenaamulla poistun kotoa, tarkemmin sanoen tänä aamuna, vielä pari tuntia ehtii nukkumaan. Tämänkin päivän aikana olen ollut sekä iloinen, stressaantunut, rauhallinen, päättäväinen, hermostunut, onnellinen.. ja eniten odottavalla mielellä, jo tästä joutaa lähteä. Pakkasin kajakin ja kaikkien tavaroiden mahduttua sisälle olin aika onnellinen hetken. Tavarat vielä etsivät paikkaansa mutta on niillä aikaa järjestäytyä kesä mittaan.
Vähän pitääkin hermostuttaa.
Iso kiitos jo nyt kaikille, jotka ovat olleet mukana ja auttaneet tähän asti. Valmistelut olivat yksi matka sinälläänkin, nyt on seuraavan seikkailun aika.

3 kommentarer:

Ulrika Johnsson sa...

LYCKA TILL Maijsan! Hoppas allt flyter på =) Jag hoppas jag kan dyka upp längs med norrlandskusten. En liten rolig grej; igår fick Erik´s bästa kompis barn. En liten tjej som ska heta Maija. Inte det vanligaste namnet i Sverige ska jag säga!
Lycka till! Kram Ulli

johanna sa...

Nu maija nu är det inte långt kvar, yeow!! Känner du som jag, lite pirr i magen?? Jag hoppas du har lika soligt som jag. Sitter i bilen på väg ut till kusten och det verkar jag har finvädret med mej. Hoppas det blir rättvist och du får en solig vidstilla start du med! De bjuckar ja på serrö!
and yo, what's not shit is piss- right ;)
kram på dej favvis-maijan
och
LYCKA TILL!!!

Håkan sa...

Lycka till på den långa resan önskar vi på Storumans folkhögskola!

Håkan