onsdag 28 maj 2008

Skolavslutning, flytta, fixa...

Känner som Johanna skrev i sin blog: oj oj, hinner inte sitta här och plogga :)

Sa hejdå till Storuman efter förmötet för nya elever, fjäll19, körde up till Karesuando, nästa dag lämnade allt annat utom paddlingsgrejer hos en kompis där uppe, körde vidare, hämtade grejer from Rovaniemi, körde till Oulunsalo och försökte förstår den nya My Way Lite GPS-systemen (funkar bra!) åkte iväg igen... o så vidare.. hann också dricka kaffe och hälsa på kompisar på vägen ner. Nu är jag hemma i Kerimäki där jag officielt bor nu, igen har jag flyttat hem!

Har inte hunnit vara nervös inför själva paddlingen, utom inför det här sista att fixa. Två kompisar ska paddla med mig två första dagarna! Blir en mjuk start.

Nu ska jag ge mig av och paddla lite i det här fin ljus sommarnatt!

Niinkun Johanna kirjoitti blogissaan: Ei ole aikaa istua ja blogata.

Päivät on viikon mittaisia ja silti tuntuu, ettei aika riitä kaikkeen mitä pitäisi vielä tehdä. Ei syytä stressiin, sillä sunnuntaina lähden melomaan jokatapauksessa :)
Muutin taas virallisesti Kerimäelle, ensin sanottuani hyvästit Storumanille ja vietyäni kahden vuoden aikana keräämäni tavarat Lappiin. Rinkka, jonka kanssa muutin sinne, oli muuttunut kahdeksaksi pahvilaatikoksi ja neljiksi pariksi suksia.. Ihmeellistä. Hain puhelimen Oulunsalosta Trackerilta ja tutustuin My Way Lite GPS-systeemiin, kiitos Hannulle opastuksesta...hyvin on toiminut!

Taitellakko karttoja vai mennäkkö melomaan? Jaa-a.



Inga kommentarer: